sunnuntai 20. toukokuuta 2018

Hääpäivästä osa 4

Kaiken sen tanssimisen ja heilumisen jälkeen olikin hyvä käydä jälkkärin kimppuun!

 Meidän kakku oli suklaakakku, vadelmahillolla ja suklaa moussella täytetty, päällä oli kermavaahtoa, valkosuklaata ja vadelmia.
Valkosuklaa oli tosi kovaa ja vaikea leikata, mutta kakku oli todella hyvää!!

Mä polkasin ensin, hahaa!
Tässä kuvassa ei näy kauhean hyvin, mutta meillä oli aivan ihana puinen kakunkoriste, minkä tilasin facebookin kautta suomalaisesta yrityksestä Joskus Suosittelen lämpimästi! Heillä oli todella ystävällistä ja nopeaa palvelua!

Me saatiin näitä onneksi kaksi, koska siivouksen yhteydessä se mikä oli meidän hääkakukussa, hukkui. Toinen näistä nykyään kököttää mun kultaköynnöksen ruukussa. Sitä on kiva kattella päivittäin!
Mä join teetä ja mehua ja se oli mukavaa, tee aina rauhottaa mua mukavasti.

Samalla kun kahvitarjoilu alkoi, aukesi myös meidän herkkubuffetti!
 Meidän buffetista löytyi suklaakonvehteja, mansikkatoffeeta, mansikkavaahtokarkkeja, mansikkasuklaata, täytelakuja, popcornia, suolatikkuja ja hedelmä-pähkinämixi. Tässä kummipoikani kysyy multa "I haluutko pähkinöitä?" Ja hän toi niitä mulle kauhalla. Söpööö!
Pussit, muffinsivuuat ja muut pahviastiat ostin Tigerista.

Tämän ihanan kortin löysin kirpputorilta joskus viime talvena!

Herkuttelujen lomassa oli bestmänin ja sulhasen puheet.
 Oon todella kiitollinen kun Jllä on noin hyvä ystävä kun K. Ihan liikutuin!

 J oli hermoillut omaa puhettaan jo monta päivää, mutta hyvin se meni! J on tosi ujo eikä olisi aluksi halunnut pitää puhetta, mutta mä sanoin että se on pakko pitää. Mun mielestä se on reilua jos mä hoidan melkein kaikki hääjärjestelyt yksin, että mun mies näyttää julkisesti rakkauttaan mulle, se oli vähän niin kuin palkinto mulle. J puhui ihan vain muutaman lauseen verran, mutta silti mä olin pakahtua onnesta.

Puheiden jälkeen oli luvassa leikkiä! 
Juhlatilan eteen kutsuttiin miehiä yleisestö vapaaehtoisiksi leikkiin. Leikin tehtävänä oli mun löytää silmät sidoittuina tuore aviomieheni pelkästään kättä tunnustelemalla.
Mua hermostutti kauheesti, mutta onneksi tunnistin Jn kädet aika helposti. Onneks oon pitänyt sitä paljon kädestä! Se oli hauska leikki!

Seuraavaksi naisia asettautui riviin ja Jn piti löytää mut!
Mua nauratti kauheesti kun tässä kohtaa J pysähtyi tosi pitkäksi aikaa tunnustelemaan Sn kättä, kuten näkee mun ja muiden ilmeistä. Kyllä J sit tunnisti mun käden kun tarttui siihen. Se oli jännittävää, mut hauskaa!

Nyt kun porukkaa oli jo valmiiksi edessä, kaaso ja bestman roudas lavalle tuoleja ja kutsuivat tietyt pariskunnat paikalle, mies istumaan tuoliin ja nainen seisomaan taakse.
Bestman ja E, Jn veli M ja N, mun isä ja P, L ja mun äiti, Jn äiti ja J.

Leikin nimi oli Kravatin leikkaus. Kaaso luki valmiiksi mietittyjä kysymyksiä paperilta, mihin oli vastaukseksi kolme vaihtoehtoa. Miehen piti tietää mikä näistä kolmesta vastauksesta olisi naisensa mielestä paras. Jos mies vastasi väärin, nainen leikkaisi pahvikravatista palan pois. Lyhyin kravatin omistaja häviäisi!
Eli esimerkiksi:
"Mikä olisi puolisosi lempi lomakohde? A) rantaloma B) kulttuuriloma C) liikuntaloma" Ja näistä miehen piti miettiä, mikä on hänen naisensa mielestä paras. 

Alunperin mun ja Jn piti olla leikissä mukana, mutta tuossa kohtaa iltaa me oltiin niin väsyneitä ettei jaksettu osallistua, oli hauskaa nauraa sivusta leikille.

Sitten juhlat alkoivat olla lopussa. Me oltiin tosi väsyneitä.
Käytiin vielä puhumassa kaikkien vieraiden kanssa ennen kimpun heittoa.

Mä oon yleensä tosi huono heittämään mitään, niin yritin oikein kovasti heittää hyvin kimppua. Se lensikin melkein seinää päin kun heitin niin lujaa! Hyvä heitto! Takarivissä ollut N nappasi sen ja sai raikuvat aploodit.

Sitten me vilkutettiin kaikille heippa ja livahdettiin sivuovesta yhteen huoneeseen vaihtaan vaatteita.

Loppuillasta vielä nopeasti seuraavassa postauksessa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti