maanantai 4. joulukuuta 2017

Juhlapaikasta

Juhlapaikan miettiminen oli iso prosessi. Me Jn kanssa selattiin nettiä ja etsittiin vaihtoehtoja ja käytiin katselemassa paikkoja viikkokausia. Oli vaikea valita millainen olisi meidän ja vieraiden mielestä kiva, tarpeeksi lähellä kotia, tarpeeksi edullinen ja sopivasti hieno.

Marraskuun alussa selailin jälleen vaihtoehtoja ja kirosin Jlle ääneen kuinka kamalaa tää häiden järjestely on, kun pitää niin paljon ottaa asioita huomioon. "No entä jos ei oteta niin paljoa asioita huomioon?" J heitti. 
Sillon kuulu vähänniinkun naksahdus mun päässä.

Niin. Mehän voitais järjestää ihan millaiset häät tahansa! Eihän meidän periaattessa tarvitse miettiä mitä vieraat mistäkin ajattelevat! Eikö meidän häiden pitäisi olla MEIDÄN näköiset.

Niinpä sitten mietin vähän aikaa päässäni mikä olis mun mielestä kiva paikka. 
"No miten olis toi meidän lähikirkko? Sehän on samalla seurakuntatalo, että sieltä varmana löytyy joku kiva tila myös meidän juhlille?" Sanoin Jlle. Se nyökytteli hyväksyvästi.

Samantien soitin kirkonvarauspalveluun ja just siinä kirkossa ei ollu melkein yhtään varauksia niin me saatiin valita päivä ja kellonaika ihan vapaasti!

Niinpä meidän häitä vietetään lauantaina 14.4.2018 kello 14. Vihkimisen jälkeen siirrytään samassa talossa sijaitsevaan takkahuoneeseen. Sinne mahtuukin juuri sopivasti 30 henkilöä, just sen verran kun oltiin ajateltu vieraita kutsua!
Jessss!

Mä olin niin super onnellinen! Ihanaa saada noin isot asiat kuin kirkko ja juhlapaikka varattua samalla kertaa ja pois mun to do -listalta. 

En ole käynyt kyseisen kirkon takkahuoneessa, mutta se henkilö puhelimessa kuvaili sitä viihtyisäksi, muttei mitenkään erityisen juhlavalsi. Mua ei haittaa! Kunhan pääsen käymään paikassa ja räpsimään miljoona kuvaa, niin tiedän mitä koristeita tarvitaan.

Me kuitenkin halutaan hyvin rennot häät, niin en usko että mitään hirveen glamoureja koristeita ruvetaan ostamaan. Tehdään paljon itse ja ostetaan hääkirppareilta kaikenlaista. Jotain mulla on jo hankittunakin, voin näyttää toisella kertaa.

Seurakunnan tiloissa ei saa tarjoilla alkoholia, joten meidän häät tulee olemaan täysin alkoholittomat.
Mietittiin Jn kanssa että alkumalja voisi olla jotain hyvää alkoholitonta kuohuvaa juomaa, semmoisiakin vaihtoehtoja kuulemma on paljon!
Ruokatarjoilusta en tiedä vielä yhtään. Täytyy ruveta seuraavaksi pohtimaan sitä!

Oon kuitenkin onnellinen että meillä on nyt juhlapaikka ja näin myös häiden päivämäärä selvitettynä! 

Kuinka vaikeaa teidän oli valita häiden juhlapaikka? 

Lisää sekavia pohdintoja ens kerralla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti