maanantai 19. maaliskuuta 2018

Polttareista

Mulla oli polttarit viikonloppuna ja ne oli ihan mahtavat!!

Lauantaina 17.3. olin justiinsa käynyt mukavasti sohvalle löhöilemään päivätorkkuja varten, kun yhtäkkiä ovikello soi ja postiluukusta tipahti jotakin. J kävi eteisestä hakemasta kirjeen mikä oli osoitettu mulle.
Avasin kirjeen mitään ymmärtämättä ja sisällä oli:
"J mun polttarit on tänään!!!!"
Mä kiljuin ja kädet ihan tutisi kuinka innoissani olin. Olin mielettömän onnellinen tunnista mikä mulle annettiin aikaa valmistautau, koska en yhtään tiennyt mitä mun kannattaisi päälleni pistää!
Kirjeessä oli onneksi aika selkeät ohjeet mitä pitäisi pakata, joten täytin reppuni tavaralla ja söin vähän välipalaa kun odottelin innoissani noutajaani.
Kirje ja kortti kokonaan kaaso-I:n käsialaa!

Klo 13.45 soi ovikello ja hämmennyksekseni ovella seisoi Jn bestman K kädessään kaksi siideriä
"Moikka onko J kotona?"
"Joo on se." Mä sopersin hämmentyneenä.
"Hyvä koska mä tulin hakemaan sitä polttareihinsa." K sanoi ja asteli sisään.

Voi miten jännää! Meillä olis polttarit samana päivänä, mutta eri porukassa.
Klo 13.55 kaaso I saapui minua hakemaan ja kuvasi eteisessä pyörimisen puhelimellaan, minkä hän sitten lähetti muulle polttariseurueelle.
Sanoin Jlle ja Klle heippa ja lähdin kaasoni kanssa ulos.

I hämmensi mua ajelemalla ympäri kaupunkia että en tietäisi yhtään minne oltiin menossa. Matkalla napattiin mun hyvät ystävät S ja S kyytiin. Heillä oli naamassaan uv-maalia, mistä mä sitten arvasin että oltiin menossa Megazoneen. Oi miten hurjaa.

Vietiin auto parkkiin ja suunnattiin kohti Megazonea. Siellä meitä odotteli loput mun polttariseurueesta, ihanat E ja S! S oli ajanut Turusta asti vain juhlimaan mua ja se ilahdutti mua ihan hirveästi!! Seurueeseen olisi kuulunut vielä kaksi muutakin elleivät he olisi sitten just sairastuneet vatsatautiin. Sekä myös sisko-kaasoni olisi tullut mukaan, ellei hänen tyttärensä olisi ollut myös kipeänä.

Mentiin Megazonen aulaan vaihtaan kuulumisia ja mun naamaan maalattiin sillä uv-maalilla, kunnes jossain kohtaa I ilmoitti äänekkäästi:
"No niin nyt ollaan valmiita lähteen pelaamaan kun vastajoukkue on saapunut!" Ja sisään aulaan asteli J polttarikavereineen! Voi hurja mikä mahtava yllätys!

En ollut ennen käynyt Megazonessa mutta otin haasteen ja seikkailun vastaan. Meille oltiin varattu kaksi kierrosta peliä ja se oli hurjan hauskaa. Tuli kauhee hiki, mutta ihan syystäkin. Mä juoksin siellä ja piilottelin nurkkien takana ja ampuilin laaserpyssyllä kaikkia. Osuin jopa Jhin pari kertaa xD

Meillä oli hurjan hauskaa!
Kuvia ei tajuttu ottaa, mutta ei se mitään. Pelien jälkeen kävi ilmi että tän jälkeen ei kuljettais enempää Jn porukan kanssa, joten toivotin miehille hauskoja polttareita ja jäin oman seurueeni kanssa vielä hetkeksi aulaan.
Mulle laitettiin kruunu päähän ja ylleni sain bride to be -liinan.

Sen jälkeen me käveltiin minigolfaamaan Crazy golfiin. Sielläkään en ollut ennen ollut ja meillä oli tosi hauskaa! Mulle tarjottiin juotavaa ja räpsittiin hassuja kuvia. Sielläkin oli yksi alue uv-valoilla joten meidän naamamaalit näkyivät hyvin!
Tässä mun polttariporukka!

Minigolfin jälkeen lähdettiin käveleen kohti laukontoria ja siellä sitten asteltiinkin Kaijakka-nimiseen baariin ja mulle annettiin tehtäväksi laulaa rakkauslaulu. 

Valikoin listasta laulun ja jäätiin jonottaan mun vuoroa. Kaikilla oli joku juoma ja puhuttiin kuulumisia. Joku baarissa oleva lauloi jonkun vanhan suomalaisen biisin ja mun teki mieli tanssia.
"Kaasoseni, pyydätkö mua tanssimaan?" Sanoin kaasolleni ja hän heti ojensi mulle kätensä ja veti mut tanssimaan hitaita.
Siskokset S ja S liittyivät myös meidän seuraan ja se oli hauskaa, kaikki vaan pelleili.

Lauloin Tiktakin Mutta mä rakastan sua, ja se videokuvattiin kokonaan, eli se varmaan myös näytetään meidän häissä, uh. Ei siinä mitään, mä osaan hyvin laulaa ja se on ihana kappale, mutta karaoke ei oo niin kauheen kaunista xD Noh en mä kuole jos se esitetään siellä häissäkin.

Yksien juomien jälkeen palattiin autoille ja viimeinen kohde odotti vielä. Mentiin I:n vanhempien kotiin jatkaan iltaa. Olin siitä kiitollinen, koska aloin olla aika väsynyt ja nälkäinen. Tässä kohtaa mulle selvisi että olen jäämässä juhliin yöksi, mistä vähän harmiatuin koska en ollut pakannut hammasharjaa enkä yöpukua mukaani. Ohjeessa oli lukenut "pyjama tai muuta pehmeää" joten olin olettanut että se tarkoitti lököilyvaatteita. Noh olin myös itse niin jännittynyt että varmaan ymmärsin sen takia väärin.
Haimme matkalla mulle kaupasta hammasharjan.

I:n vanhempien koti on iso omakotitalo joka oli tyhjänä vain meitä varten. 
Keittiö oli upeasti koristeltuna!
Sain uuden vähän hienomman kruunun päähäni ja kippisteltiin pinkkiä kuohuvaa.
Osa meistä rupatteli ja osa teki meille ruokaa, kotitekoista kanaa ja hapanimeläkastiketta. Se oli todella hyvää! Se on mun lemppariruoka kiinalaisessa ravintolassa, minkä takia juuri sitä oltiin valittu tälle illalle.

Tuuan jälkeen I meni lämmittämään saunaa ja me muut tutustuttiin mun polttarikirjaan.
Oko seurue oli kirjoittanut jokainen itsestään A5-kokoisen lapun (mikä oli I:n tekemä), missä oli vähän samantyyppisiä kysymyksiä kuin kaverikirjoissa on. "Mistä tunnet morsiamen, mikä oli ensivaikutelmasi morsiamesta, mitä neuvoja haluaisit antaa hänelle tulevaa avioliittoa varten, jos morsian olisi ruoka/kukka/supersankari/juoma/jälkkäri mikä hän olisi". 
Mä ihan liikutuin kun luin niitä sivuja, ne oli aivan ihania!!

Jokainen vieras sitten illan aikana koristeli oman sivunsa tarroilla, tekstillä ja valokuvilla.
Mun tehtäväksi jää kirjoittaa sitten kaverisivujen jälkeen itse polttareista.

Saunalla oli odottamassa ämpärissä kylmiä siidereitä, pöydillä ja saunassa oli ruusun terälehtiä ja mua odotti kasvonaamiot ja jalkakylpy! 
Oli aivan ihanaa päästä morsiussaunaan! Päivä oli ollut pitkä ja mukava, mutta saunassa rentoilu tuli hyvin tarpeeseen. 
Käytettiin myös kokovartalo kuorintaa ja I oli hankkinut meille myös vihdan. Tuoksu oli ihana!

Mun ei tarvinnut hypätä hankeen eikä juosta mökkiä ympäri eikä istua neulasilla. Hyvä!

Saunomisen jälkeen söimme jälkkärikakkua ja juotiin ja syötiin herkkuja.
Ystäväni E oli tehnyt meille minttuauklaa kakun! Nami!

Ilta jatkui sitten lököilyvaatteissa juoden, syöden ja lautapelejä pelaten. Oli ihan super ihanaa!!

Mä niin nautin koko päivästä ja kaikista tekemisistä ja kaikista ystävistä ja herkuista ja saunasta ja hengailusta.

Mä olin etukäteen sanonut kaasoille että en halua mitään noloa ja haluan rentoa yhdessäoloa ja vähäsen juomaa. Sain kaiken mitä olin toivonutkin!
Loppujen lopuksi en edes ollut oikeastaan humalassa, koska olin juonut niin pitkin päivää.

Kolmelta aamulla laitettiin meille kaikille sängyt ja hetken rupattelun jälkeen nukahdettiin.

Mulla oli aivan mielettömän ihanat polttarit ja oon miljoonasti kiitollinen kaasolleni joka oli nähnyt näin suuren vaivan mua varten. Kaikki oli aivan täydellistä!

Seuraavaksi kerron vähän Jn polttareista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti