maanantai 26. maaliskuuta 2018

Vieraskirjasta

Mä en ole koskaan tykännyt perinteisistä vieraskirjoista, joten meidän häihin halusin sitten keksiä jotain erilaista.

Pinterest ja netti on pullollaan aivan ihania ideoita erikoisiin vieraskirjoihin erilaisissa muodoissa.
Tässä muutama söpö esimerkki.
Sormenjälkiä ja nimmareita

Muistokiviä

Vieraskirjana Jenga-pelin osia ja niihin kirjoitetaan nimmaria ja terveisiä.
Polaroid-kameralla kuva vieraasta ja terveiset.

Mun lemppari on näistä viimeinen, koska polaroid kuvat on yleensä ihan kamalia ja niille kuville olisi hauskaa nauraa sitten vuosien päästä.

Mutta mä en pidä ylimääräisestä tavarasta, joten haluaisin vieraskirjan olevan jotenkin hyvin minimaalinen. En usko että tulisin selailemaan kirjaa missä on vain vieraiden pelkät terveiset.

Mä olen ajatellut tehdä sitten meidän häistä valokuva-albumin, joko itse käsin tai sitten esimerkiksi Ifolor-kirjana.
Ajattelin että olisi mukavaa liittää vieraiden terveiset jotenkin tähän hääkirjaan mukaan.

Sain idean sitten tarrapaperista.
Eli on olemassa valkoista paperia mikä on koko paperi tarraa, mihin voi kirjoittaa ja piirtää ja sitten leikata irti!
Eli vieraiden ruokapöydissä olisi kyniä ja tätä tarrapaperia ja ohjeet jotenkin mukavalla tavalla, mitä paperiin tulisi kirjoittaa tai piirtää. 
Voisin sitten häiden jälkeen leikkailla nämä terveiset meidän hääkirjaan. 
Näin kaikki hääpäivän tärkeät jutut olisivat samassa paikassa!
Vain yksissä kansissa!

Metsästin sitten netistä tätä tartapaperia ja löysin Kirjakärkkäisen nettisivuilta sitä. Pistin tilauksen tulemaan ja kolme arkipäivää myöhemmin sain viestin paketin saapumisesta.
Tadaa!
A4 kokoista tarraa! Tätä kyseistä voi myös laittaa tulostimeen! Kätevää!

Mietin vielä jotkut söpöt ohjeet vieraskirjan tekemistä varten ja joohinkin purkkeihin mihin kynät voisi laittaa. Mä olen ahkera piirtäjä joten kyniä kyllä löytyy!

Minkälainen vieraskirja teille tulee? Perinteinen vai jotain erilaista?

2 kommenttia:

  1. Todella kätevä idea! Eipä vieraskirjoja tosiaan selattua varmaan tulisi, mutta valokuva-albumia toivottavasti. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mäkin ajattelin! Turhaa tavaraa vaan kirjahyllyyn pölyttyy olis tysää

      Poista