lauantai 6. tammikuuta 2018

Vihkisormuksesta

Nyt selitän teille vähän jotain mun vihkisormuksesta.

Kun mentiin kihloihin Jn kanssa, me heti oltiin molemmat sitä mieltä, että kultaisia sormuksia meille ei tule. Ainakaan keltakultaisen väristä. Myöskin kullan hinta oli meistä aika hurja, elämmehän tosi pienellä budjetilla kotonakin.
Niinpä me päädyttiin sitten titaaniin.

Kihlapäivänä me löydettiin meille samanlaiset, hieman mattapintaiset titaanisormukset. Ei edes etsitty samanlaisia, mutta molemmat nähtiin just nämä ja tykästyttiin niihin heti.
Ne on just täydelliset!!
J ja I kihlapäivänä.
Mun sormuksessa lukee Jn nimi ja 020416, Jllä lukee sama päivämäärä mutta sillä lukee I&J, eikä pelkästään mun nimeä.

Meidän molempien sormukset on 4mm leveitä, mikä onkin sitten tuottanut vähän ongelmia vihkisormuksen metsästyksessä.
Mulla nimittäin on tosi lyhyet ja pienet sormet, joten tuon kihlan kaveriksi kävisi maksimissaan 3mm leveä sormus.

Mä olen jonkun verran minimalisti ja pidän asioista, mitkä on käytännöllisiä. Koska teen töitä päiväkodissa, en voisi kovin upeata sormusta hankkia. Tai miksi en voisi, mutta en mä halunnut.
Mun haaveissa oli rivisormus. Ihan tavallinen rivisormus. Vaikka joku tämmöinen.
Mutta "tavallisia" rivisormuksia on niin paljon erilaisia! Miten sitä voisi valita??

Mä olen selaillut ja selaillut ja selaillut ja selaillut netistä titaanisia sormuksia melkein kaks vuotta. Mulle oli tärkeetä pieni hinta, sormuksen tumma väri ja pienet timantit. (Mä kun olen ollut gootti kymmenen vuotta niin tottakai mun on tulla sormus saatava!)
Suomessa titaanisormuksia valmistetaan hyvin, hyvin vähän ja nekin kaikki liikkeet mä lävin läpi. Ei mitään mistä mä olisin pitänyt tarpeeksi. Muutaman kivan näin, mutta ei riitä että jokin on vaan kiva. Halusin tuntea muutakin.
Niinpä selailin sitten myös ulkomailta.

Ihana nettikauppa Etsy olikin sitten mun ystävä hädässä. Sieltä löysin sitten mun unelmien sormuksen:
Tämä kaunis ja siro sormus pysäytti mut kokonaan. Se oli täydellinen!!
Materiaaliltaan se oli myyjän mukaan "mustaa kultaa", mutta ajattelisin sen olevan osittain kultaa ja osittain jotain tummaa metallia sekoitettuna. Ei siis mitenkään oikeasti arvokas. Sopii mulle!

Keskusteltiin asiasta Jn kanssa muutaman viikon ja sitten mä tilasin sen. Seitsemän viikkoa myöhemmin, vähän ennen joulua, mä sain viestin että nyt on joku paketti saapunut. Yhden työpäivän jälkeen menin sitten hakemaan ihan pikkuruisen pakettini postiautomaatista ja suureksi hämmästyksekseni siellähän se sormus komeili!!

Olin citimarketissa ja jalat ihan tutisi, oli pakko etsiä penkki. Istuin penkille, nostin sormuksen kädelleni ja pistin sen nimettömääni.
Naps.
Siinä se oli. Mun täydellinen vihkisormus!!
Huomautan tässä, että mä olin kaupassa kaikki ulkovaatteet päällä ja mun oli hermostuksesta vähän kuuma, joten siksi sormeni pikkuisen turpoaa. Kokeilin sormusta uudelleen kotona (moneen kertaan) ja se sopii mulle oikein hyvin myös viileään sormeen!

Mä olen mielettömän tyytyväinen tähän ostokseeni. Sormuksen hinta oli iso osa meidän budjettia, mutta se oli kyllä todellakin sen arvoinen!
Ainoa huono puoli tässä sormuksessa on se, että sen sisäpuolelle ei pysty kaivertaman mitään. Sen takia varmaan teetätän sitten kihlasormukseeni vihkipäivämäärän kaiverruksen. 

Mutta jos tämä sormus onkin vain ns. "lelusormus", ostetaan me sitten mulle uusi sormus kun meillä on sitä varten tarpeeksi rahaa.

Tuolla mun korulaatikossa se sormus on ja mun tekisi mieli koko ajan pitää sitä mun sormessa, mutta J on kieltänyt :D Joten laatikossa se pysyy. Vielä muutaman kuukauden.

Oletko sä jo löytänyt sun vihkisormuksen? Mistä? Maltatko olla pitämättä sitä? :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti