sunnuntai 15. huhtikuuta 2018

Aamupäivästä

No alotetaan vaikka aivan alusta.

Klo 4:58 mun silmät räpsähti auki kun melatoniinin vaikutus lakkasi ja olin täysin hereillä. Yritin nukahtaa uudestaan mutta en saanut unta. Siinä kuitenkin lepäilin pitkään ihan rauhassa ennenkö otin puhelimen käteen. Yritin pysyä hiljaa että J saisi vielä nukkua. Kyllä se nukkuikin sitten herätyskelloon asti.

6:00 soi Jn herätyskello. Ihan pikku hetki oltiin siinä vierekkäin ja muistutettiin toisiamme mikä tässä päivässä on kaikkein tärkeintä: rakkaus.

Mä otin itselleni aamupalaksi edellisiltana tehtyä pannaria ja teetä, ja istuin sohvalle odotteleen että tee jäähtyisi. J siinä pörräsi ja mietti mitä itse söisi.
Mun kädet jo vapisi jännityksestä.
Kurkkasin vaatehuoneessa odottavia pukupusseja ja mun mahassa pörräs perhosia.

6:35 Mä just pidin puhelinta kädessäni laittaakseni Jennille viestiä löytääkö se perille, kun ovisummeri soi. Jenni oli ajoissa!
Avasin Jennille oven ja sieltä se tuli kolmen ison kassin ja mukaan otettavan pesupaikan kanssa. 
J oli sillon vielä pukemassa kylppärissä niin me Jennin kanssa rupatelriin vähän ja mä yritin tunkee pannaria suuhuni.

Jenni pesi mun hiukset kylpyhuoneessa ja sen jälkeen Jenni levitteli kaikkia tuotteitaan keittiön pöydälle ja mä istuin tuoliin teekuppi kädessäni Jennin käsiteltäväks.

Jenni alkoi laittaa mun hiuksia ja J pakkasi ja tarkisteli vielä omia tavaroitaan.
"Onko sulla sormukset? Entä hiusharja? Entä lompakko? Älä ota kotiavaimia, laita ne tonne reppuun. Me sitten tullaan hakeen teitä kympiltä. Olkaa sillon valmiina." Mä opastin Jtä. Mun jalkoja tutisutti kun yritin kuumeisesti muistaa kaiken mitä Jn pitäis muistaa. J soitti itselleen taksin.

Sanottiin pikaisesti heipat ja J lähti pukupussinsa kanssa taksilla bestmaninsä luokse.

Jenni laittoi mun hiuksia ja melkein koko ajan me siinä höpöteltiin kaikkea mukavaa. Mulla oli suurinpiirtein rento ja luottavainen olo, tiesin että Jennin käsissä mun ei tartte pelätä lopputulosta.

9:15 Kaaso saapui paikalle. Mun hiukset oli just saatu valmiiks.
Siellä roikkui huntukin paikoillaan aivan ihanasti. Kampauksesta tuli aivan uskomattoman ihana! Kaunis valtava nuttura ja kummallakin puolella päätä letti. Kampaus oli kaunis mutta rento, ihan juuri kuin mä halusinkin!

Kaaso oli todella kauniina jo valmiiksi laittautuneena! Hän alkoi viedä koristeita autoonsa mikä odotteli etupihalla kun Jenni meikkas mua. Kaikki tavarat mahtui hyvin kyytiin!

10:05 Jenni oli valmis ja pakkasi tavaransa ja lähti. Mä kiittelin sitä vuolaasti, koska näytin upealta!
Itse vielä vähäsen lisäsin silmien rajauksia ja huulipunaa, mä näytin upealta!
Laitoin Jlle viestin että me oltiin myöhässä.

Mua suututti olla myöhässä, mä olisin halunnut pysyä aikataulussa.
Kaaso I auttoi mua pukemaan mun ihanan hääpuvun. Tarvitsin apua kun en itse saisi sitä kiinni selästä. I auttoi mulle kengät jalkaan ja tarkistettiin nopeasti vielä kaikki kamat. Heittelin mun käsilaukkuun vielä pumpulipuikkoja varmuuden vuoksi.

10:20 sanottiin heipat kissoille ja lähdettiin kamojen kanssa autollen. I:n pikkuauto on kyllä varsinainen tilaihme! Se oli aivan täpötäynnä tavaraa! 
I auttoi mut kyytiin ja sain kukkakassin syliini. Ai että mun kimppu oli sievä! Jn ja Kn vieheetkin oli kauniit.

Siitä sitten lähdettiin hakeen miehiä Jankasta.

J ja K olivat ulko-ovella valmiina ja pienen järjestelyn jälkeen hekin pääsivät auton kyttiin. Vaihdettiin siinä kuulumisia kun I lähti ajamaan kohti Kalevankangasta. Annoin miehille heidän vieheensä laitettavaksi rinnuksille ja pyysin Kltä vihkisormustani. 
"Pitäähän mulla olla se potrettikuvissa näkyvillä." Mä sanoin kun K ihmetteli sormuspyyntöä.
Laitoin sormuksen paikalleen kihlani kaveriksi ja mulle tuli jotenkin semmonen ihanan rauhallinen olo, tuntui todella varmalta kaikki nytten kun oltiin päästy liikkeelle.

Kun päästiin perille ja kömmin ulos autosta, tervehdin Jtä kunnolla kun ei autossa oikein ehtinyt. J oli tosi komea hienoissa juhlavaatteissaan ja viehekin sopi nätisti väreihin ja toi juhlavuutta.
"Vau. Oot tosi kaunis!" Sanoi J kun mä olin noussut autosta. Se oli ihanaa!

Meillä oli aivan uskomattoman ihana ilma! Aurinko paistoi eikä yhtään pilveä missään, eikä laisinkaan tuulta! Mä en palellut eikä Jllä ollut puvussaan hiki, juuri niinkuin oltiin ajateltukin keväthäistä!

Kaaso ja bestman kantoivat meidän tavaroita kun Minna otti meistä kuvia ihanassa mäntymetsässä. Kuvauspaikka sopi aivan täydellisesti! Metsässä ei ollut enää yhtään lunta ja maa oli kuivaa, aurinko paistoi puiden lomaata, tulisi ihania kuvia!! 
Tämmöset me sieltä kyllä jo saatiin!

Eikö olekin upea paikka ja ihania kuvia!!

Mä olen aivan super tyytyväinen. 
Kuvauksissa oli rentoa koska me oltiin oltu ennenkin Minnan kuvattavana ja tiesin että Minna saa otettua upeita kuvia.

Otettiin myös muutama kuva pelkästään minusta, ihanaa! 

11:45 me oltiin jo valmiita vaikka yhteen asti pitäisi odotella ennenkö perhe saapuisi paikalle kuvattavaksi.
No me päätettiin kuitenkin sitten lähteä jo siirtymään perhepotrettien kuvauspaikalle Haiharaan. Kaaso ja bestman lähtivät I:n autolla jo juhlapaikalle kaikkien koristeiden kanssa odottamaan koristelutiimiä.

Perhekuvauksista ja vihkimisestä kerron vähän myöhemmin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti