lauantai 21. huhtikuuta 2018

Hääpäivästä osa 2

Eli viimeksi kerroin teille miten aamupäivä sujui, nyt sitten jatkan perhekuvista ja vihkimisestä.

Klo n. 12 me oltiin kuvaajien kanssa Haiharassa. Meillä oli noin tunti aikaa kulutella aikaa ennenkö perhe saapuisi paikalle. Mä siis halusin että meidän perheestä, vanemmista ja sisaruksista, olis yhteinen iso kuva, koska nyt kerrankin kaikilla on juhlavaatteet päällä. Ja oltiin etukäteen ilmoitettu perheenjäsenillemme, että klo 13 kuvausta Haiharassa.

Me siinä kuluteltiin aikaa ja otettiin muutama kuva vielä meistä kahdesta, Haiharassa on ihania vanhoja taloja.

Etsittiin samalla hyvää kuvauspaikkaa sitten perhekuville. Kun aikaa oli vielä paljon, me siirryttiin autoon istuskeleen hetkeksi. Oli hyvä päästä istumaan, vaikka mun kengät on todella mukavat, alko mun päkijät silti vähän väsymään paljosta kävelystä ja seisoskelusta.

Syötiin siinä vähän evästä ja korjasin meikkiäni.

Just yhdeltä alkoi perhe saapua.
Mun perheestä osa tulossa tervehtiin meitä.

Äiti ja mä. 

Oli ihanaa nähdä kaikki vanhemmat ja sisarukset ennen varsinaisia juhlia, ehdittiin hetken jutteleen kaikkien kanssa ja hengaileen yhdessä.

Itse perhekuvia en nyt laita tänne, mutta sanon että niistä tuli tosi ihania!
Ajattelin tulostaa niistä isoja kuvia ja jakaa perheenjäsenille!

Klo 13.25 me lähdettiin siirtymään kirkolle.

Automatkalla söin myslipatukan ja korjasin meikkiäni.
Kirkolla vaihdoin mun juhlakengät jalkaan ja kävin vessassa. 
Kaaso ja bestman ohjasivat kaikki vieraat pääovesta sisään, kun me odotettiin piilossa sivuovien luona. Siinä ehdittiin pieni hetki olla kaksin Jn kanssa. Muistan ettei siinä hetkessä ollut paljoa sanottavaa, mua jännitti koska ihan kohta alkais meidän vihkiminen. Muistan että pidin Jtä kädestä ja me katseltiin toistemme silmiin. Siinä ei sanoja tarvittu.

Sitten kello oli 14.00 ja pappi näytti merkin kaasolle ja kaaso näytti merkin meille.
Kaaso ja bestman kävelivät kappeliin ensin ja me tultiin sitten ihan just perässä. 
Tultiin nurkan takaa ja jäätiin ihan hetkeksi kappelin ovelle hymyileen kaikille vieraille. Näin ilahtuneita kasvoja ja ihalaivia ilmeitä kun me oltiin niin kauniisti pukeudutti. Yritin ottaa katselontaktin jokaiseen, mutta siinä ei jännitykseltä malttanut odottaa ovella montaa sekuntia.
Käveltiin hitain askelin Jn kanssa alttarin eteen, annoin kukkakimppuni kaasolle, ja vihkiminen alkoi.

Aikasemmin kun oltiin keskusteltu papin kanssa, pappi kyseli meistä vähän juttuja, meidän harrastuksista ja haaveista, meidän yhteisestä matkasta ja muutama sana piti kehua toista.
Pappi piti meille mun mielestä liikuttavan puheen ja koko tilaisuus oli todella rento, mä naamailin alttarilla Jlle ja muutaman kerran yleisökin naurahteli.

Parasta oli kuitenkin seistä siinä Jn vieressä käsi kädessä ja tietää että tämä on se hetki kun meistä tulee mies ja vaimo.
Mä olin aivan tavattoman onnellinen, vaikka jalat tutisi koko ajana.

Pappi kysyi meiltä vuoron perään, tahdotaanko me olla toistemme kanssa kuolemaan asti. Kumpikin sanoi kuuluvasti "Tahdon!"
Sitten vaihdettiin sormuksia ja ihan luvan kanssa J antoi mulle kunnon suukon.

"Saanko esitellä ensinmäistä kertaa: herra ja rouva H!" Julisti pappi ja koko juhlaväki hurras meille.

Hurrauksen aikana me siirryttiin juhlasaliin käytävän toiselle puolelle ja meidän hääjuhla alkoi.

Itse juhlasta kerron sitten myöhemmin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti