maanantai 9. huhtikuuta 2018

Maanantaista osa 2

Tää päivä meni aikalailla mönkään niin haluan kirjoittaa siitä teille että kellekään muulle ei käy näin sit omalla kohdallaan.

Meidän homma oli mennä tänään käymään juhlapaikalla ja kokeilla videotykkiä ja äänentoistoa meidän häitä varten.
Aikaisemmin kun kävin siellä yksin olin ottanut kuvan johdoista mitä siellä on ja olin mennyt elektroniikka liikkeeseen ja sanoin "Hei mun tietokoneessa on hdmi-pääte ja mun pitäis saada se sopimaan tähän johtoon." Ja näyttänyt johdon kuvaa. Myyjä oli antanut mulle adapterin ja olin ostanut sen.
Tänään meillä oli sitten se ostamani adapteri mukana juhlapaikalla ja niinpä tietysti, adapteri oli vääränlainen.

Mä en kauheasti ymmärrä tietokoneista mitään, mutta ilmeisesti myyjä oli ymmärtänyt mun selityksestä väärin enkä mä sitä tietenkään itse huomannut kun vasta paikan päällä.
Kirosin siinä sitten hammasta purren ja päätin lähteä metsästämään oikeanlaista johtoa.
Gigantin myyjä sanoi ett se johto mitä etsin löytyy verkkokauppapistecomista. Pirkkalasta. Eikä mulla ole autoa. Hienoo.

Ei siinä auttanut muuta kuin loikata bussiin ja lähteä Pirkkalaan. Täytyy kyllä kiitellä Tamperetta kun kaikesta rempasta huolimatta bussit kulkee todella usein. Mun ei tarvinnut seisoa sateessa edes viittä minuuttia bussia odotellessa.

Verkkokaupan liikkeessä varmistin vielä moneen kertaan myyjältä että mulla oli nyt varmasti oikea johto kourassani ennenkö lähdin pitkälle kotimatkalle.

Tästä päivästä teki vielä kamalamman siksi koska mulla oli aivan järkyttävä nälkä ja huimaus. Ja sit tietenkin nälkäkiukku, minkäs sille mahtaa.
Tuota valkoista johtoa lähdin hakemaan Pirkkalasta. (Ja ei, ääntä ei kuulu vaikka tuo äänipiuha olisi paikallaan.)

Nähtiin uudestaan Jn kanssa juhlapaikalla ja nyt meillä oli oikea johto ostettuna, videotykistä näkyi kuva moitteettomasti!
Mutta ääntä ei kuulunut ollenkaan!
Siinä kohtaa mun teki mieli paiskoa tavaroita.

Mennään huomenna uudestaan meidän tietokoneen kaijuttimien kanssa kokeilemaan miltä se kuulostaa. Tietokoneen kaijuttimia ei ole tehty isoihin tiloihin sopiviksi, eli jos meidän kajarit ei ole tarpeeksi hyvät, täytyy meidän sitten etsiä joltain lainaan paremmat. Huokaus. 

Neuvonkin siis näin, mikäli teillä on paljon hoidettavaa itse juhlapaikalla, käykää ajoissa kokeilemassa että kaikki toimii ja onnistuu! Koska alunperin meidän piti mennä vain päivää ennen häitä nopeasti kokeilemaan tietokoneen toimivuutta, silloin ei enää ehtisi löytämään ketään jos piäisikin lainata isoja kaijuttimia joltain tutulta.

Eli hyvä vain olla ajoissa!!

4 kommenttia:

  1. No olipas kurjaa kun meni niin hankalaksi! :/ Mutta ainakin vaivannäkösi palkittiin sillä sait kuitenkin toimimaan sen videotykin! Hei mä näin sut tänään bussissa! Sä istuit mun edessä ja mä tunnistin sut just sillä hetkellä kun sä jäit pysäkillä pois! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä! Vähänkö jännää! On tampere niin pieni paikka :D ehkä nähdään toistekin! Kävin tänään kampaajalla~

      Poista
    2. Joooo siis oisin kyllä varmaan sulle hihkassutkin jotain jos oisin tajunnu heti että se oot sinä! Ensi kerralla nykäisen hihasta!

      Poista
    3. Se olis hauskaa! Toivottavsti nähdään vielä :)

      Poista