perjantai 13. huhtikuuta 2018

Kukista

Tajusin etten oo aikasemmin kertonu teille meidän häiden kukista.

Kun alettiin suunnitteleen häitä, ajattelin jo heti aluksi että kukat voisi helpolla tehdä itse. Mulla on parvekkeella aina kesäisin kasvamassa kaikkea ihanaa, viime kesänä oli esimerkiksi kesäharsoa, mikä on harsokukan sukulainen.
Mutta sitten me päädyttiinkin keväthäihin niin tajusin etten ehdi kasvattamaan itse.

Selailin sitten Pinterestiä ja mua vastaan tuli tämä kuva:
Hyvä tavaton miten simppelin ihana!! 

Me syödään usein Dolmion-pastakastiketta, minkä purkit mä aina tiskaan ja säästän (lasinkeräystä varten) joten ajattelin heti kuinka siitä saisi kätevästi nuo purkit.

Koska häiden teemavärit on ounainen ja valkoinen, laittaisin purkkeihin valkoista pitsiä ja punaista silkkinauhaa. Jep jep!
Helppoa ja kaunista!
Eikö olekin ihania!
Nämä siis maksoivat mulle pitsi 3e ja silkkinauha 2,5e. Kuumaliimaa löytyy kotoa aina. 

Kukatkin halusin saada edullisesti. Kaupassa käydessä katselin aina välillä ihan ruokakaupan kukkia ja ajattelin että mikäs siinä. Eihän ne oli aivan niin upeita kuin kukkakaupassa, mutta mua kiinnosti se, että ne on Reilun kaupan tuotteita.

Tänään sitten citymarketista mä ostin kaksi kimppua punaisia ruusuja sekä kaksi kimppua valkoisia neilikoita. Neilikat on mun mielestä ihania kukkia, siksi valitsin niitä. Tulppaaneista tulee liikaa mieleen vaan pääsiäinen, ainakin mulle just nyt. Varmasti tulppaanitkin olisivat kauniita ruusujen kanssa, mutta mun päässä neilikat sopi paremmin.

Kotimatkalla kävin hakemassa harsokukkaa kukkakaupasta.

Kotona sitten levitin muovisen pöytäliinan keittiön pöydälle ja levittelin tarvittavat tavarat siihen päälle.
Kukat, vessapaperia, vettä, sakset, kuminauhoja, pieniä muovipusseja ja yhden purkin sovitettavaksi kukkien varsien pituutta.

Aluksi avasin kukkien paketit, majittelin ne omiin pinoihinsa ja leikkasin varret sopivan pituisiksi.

Sitten otin kaksi neilikkaa, kaksi ruusua ja yhden oksan harsokukkaa, kieputin märkää vessapaperia varsien ympärille ja pistin märkine papereineen kimpun varret pieneen muovipussiin. Lopuksi pistin muovipussin kiinni kuminauhalla.

Tadaa! Helppoa!
Tähän hommaan meni vajaa tunti kun laski mukaan siivoamisen, ei mennyt kauaa!

Tottakai aikaa varmasti menisi enemän jos tarvitsisin kukkia enemän, mutta mä tein kimppuja vain yhdeksän. 
Jos ruokapöytiä on enemän niin sittenhän tarvitsee enemän kukkia.

Mutta tämä oli helpoin ja sievin kimppu minkä idean kehittelin päässäni tuosta Pinterististä löytyneestä kuvasta.
Aika kivasti toteutettu vai mitä!

Aivan ihanat koristeet tulee pöytiin.
Kun kimput on näin valmiiksi tehtynä, on sitten koristelijoiden helppo koristella. 

J raukka saa näistä vähäsen allergiaa! Meidän pöytään ei onneksi tule näitä kukkia, pelkästään mun kimppuni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti